1 Ramadhan.

Pejam celik pejam celik. Dah masuk bulan Ramadhan. Dan Alhamdulillah kita semua berjaya tempuhi Ramadhan pertama dengan jayanya. Alhamdulillah juga keatas apa yang Allah berikan. Nyawa kita, peluang untuk kita terus bertaubat terus minta mengampunan dan terus beribadah kepadaNya.

Dan, Ini Ramadhan kedua tanpa Ayah. Tanpa insan yang bernama ayah. Kenapa macam sekejap. Terlalu sekejap masa berlalu sehinggkan dah sampai ramadhan kedua tanpa ayah. Sedangkan sering terasa macam semalam ayah pergi. 

Sahur, Alhamdulillah sahur tahun ni kak long dan kakak yang lain balik. Jadi ramai bila nak bersahur. Nak ikutkan sahur ramadhan yang lepas. Hanya ada aku, mummy dan dua orang kakak. Masa tu, hanya Allah yang tahu betapa perit nya hati kami. Makan sambil menangis. Kenapa? Sebab setiap tahun ada ayah, tapi bila ayah dah pergi. Terus hilang senyap dan takde siapa nak baca doa makan untuk kami bila sahur. Ya, Allah tabahkan hati kami sekeluarga. Terima kasih Ya Allah.

Dan, Tahun ni tahun SPM. Kena usaha lebih. Bila sampai bulan Ramadhan. Terus rasa nak berubah sikit demi sikit. Jaga solat, jaga iman, jaga semuanya demi diri sendiri dan mummy. Dekatkan diri dengan Allah, Allah akan bantu hambaNya yang sentiasa ingat kepadaNya. InshaAllah Allah akan bantu aku kalau aku mampu berubah jadi lebih baik. Aamiin.
Love,
FiezaRasan.

No comments:

Post a Comment